مرکز تولید کشمش تیزابی کاشمر

لازم به ذکر است که بدانید کشمش تیزابی کاشمر بسیار خوش طعم و با کیفیتی است که این میوه در کشور ایران تولید و صادر می شود می توان گفت شهر کاشمر معروف به شهر کشمش است. در قدیم الایام به علت زود خشک شدن انگور و جلوگیری از خرابی و پوسیدگی آن از موادی به نام تیزاب (شغار) به آب اضافه کرده و انگور ها را با این مواد شستشو می‌دادند و به سیم آویز کرده به مدت دو هفته شکل کشمش به خود می‌گرفت.

مرکز تولید کشمش تیزابی کاشمر

مراحل فراوری کشمش تیزابی

مراحل فراوری کشمش تیزابی

از معروف‌ ترین کشمش ها که هم قابل استفاده بی نظیر و جزو آجیل جات به شمار می ‌رود کشمش تیز ابی است مرکز کشمش تیزابی کاشمر است. معمولا روش های مختلفی برای به دست آمدن کشمش وجود دارد و هم چنین انواع کشمش در ایران تولید و صادر می‌ شود یک روش می ‌توان گفت خشک کردن در آفتاب که رنگ آن تیره می‌ شود به مدت ۲۰ روز خشک کردن آن زمان می برد.

استفاده از تیزاب برای خشک کردن انگور که تبدیل به کشمش می شود و هم چنین با استفاده از گوگرد هم روش دیگری هست که این میوه کشمش دودی نامیده می ‌شود و کشمشی که بدون هیچ نوع موادی و کاملا ارگانیک خشک شده باشد کشمش آفتابی نام دارد که توسط نور خورشید خشک می شود.

کشمش یک نوع آجیل به شمار می ‌رود که از انگور تهیه شده و خواص بی نظیر آن کمک به سلامت انسان می کند می توان گفت کشمش به هر روشی که به دست آمده باشد خواص خود را حفظ می کند. خواص آن درمان پوکی استخوان، رژیم غذایی، مصرف افراد دیابتی، مصرف افراد عصبی و هم چنین ویتامین های A B C D K در آن یافت می شود. پزشکان به مصرف این میوه پر خاصیت بسیار تاکید می کنند.

صادر کننده کشمش تیزابی کاشمر

صادر کننده کشمش تیزابی کاشمر

کشمش تیزاب یکی از بهترین و معروف ترین خشک بار ها که در جهان یافت می شود که مقوی و پرخاصیت است کشمش تیزابی کاشمر نام دارد این نوع محصول با کیفیت نیز در ایران تولید و به تمام کشورها و جهان صادر می‌شود این محصول از مدل‌های زیادی تولید شده و اسم کدام متفاوت است.

لازم به ذکر است که صادر کننده کشمش به تمام نقاط کشور صورت می گیرد برای خرید این محصول با کیفیت می توان به طور مستقیم از باغ داران و تولید کنندگان این محصول خریداری کرد و بدون واسطه و حذف دلال و هم چنین این محصول هم به صورت عمده و هم به صورت بسته‌بندی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رسد.